Ofte stillte spørsmål

Hva er mitt brukernavn?

Brukernavnet ditt er din kommunale e-postadresse. Noen av dere har fått lov til å bruke den private e-postadressen.

Jeg husker ikke passordet mitt:  

Fyll inn din e-postadresse i feltet og trykk "neste". Her kan du trykke på "Glemt ditt passord?"

Jeg får ikke mail etter at jeg har trykket på "Glemt ditt passord":

Da kan det være at du har skrevet e-postadresen din feil. Sjekk grundig hva du har skrevet.

Det kan også være at du ikke har opprettet deg en bruker. Gå da tilbake og trykk på "opprett konto", for deretter å følge anvisningene som følger.

 

Kontakt oss

Har du problemer med innlogging? Send oss en kort melding. Sett inn e-postadresse, velg emne og skriv en beskjed i feltene nedenfor. Send-knappen aktiveres når nødvendige felter er utfylt. Hvis knappen ikke aktiveres, sjekk at e-postadressen er riktig.

Din e-postadresse
Emne Annet (egendefinert emne)
Melding

Bruker du en gammel versjon av Internet Explorer?

Bruker du en gammel versjon av Internet Explorer, og har problemer med glemt passord eller opprette personlig bruker? Da kan du forsøke å bruke en annen nettleser, som Chrome eller Firefox. Vi støtter Internet Explorer versjon IE9 og nyere. Har du en eldre versjon kan det være årsaken til dine problemer. Hjelper det ikke å bruke Chrome eller Firefox, ber vi deg sende oss en melding v.h.a. skjemaet som finnes på denne siden.

Kan jeg opprette bruker?

Alle ansatte kan enkelt opprette sin egen bruker. For ansatte som ikke har kommunal e-postadresse kan en administrator i kommunen godkjenne privat e-postadresse. Kontakt oss hvis dette er aktuelt (kunde.smartskill@visma.com)


Hvordan oppretter jeg egen bruker?

  1. Gå til siden opprett personlig bruker
  2. Følg instruksjonene
  3. Gå til aktiveringslinken du får tilsendt på e-post
  4. Husk å fullføre aktivering av din konto

Husk meg fungerer ikke

Opplever du at Veilederen glemmer deg selv om du huker av for Husk meg når du logger inn?

Veilederen bruker cookies (informasjonskapsler) til å huske din innlogging. Derfor er den vanligste årsaken til at Veilederen glemmer dette at nettleseren du bruker ikke tillater lagring av cookies mellom hver gang du bruker den.

Vanlige årsaker til at nettleseren ikke har tillatelse til å lagre cookies kan være:

  • Din organisasjon bruker Citrix. 
  • Nettleseren er innstillt til å glemme cookies når du stenger den ned.

I begge disse tilfellene ta kontakt med din IT-ansvarlig.